Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/25354
Title: Implementación de la gestión de príoridades de una red de telefonía ip al interior de una empresa, utilizando ss7
Authors: Azua Gutierrez, Michael Guiseppe
Lara Quiroz, Richard Alexander
Medina Moreira, Washington
Keywords: SISTEMA DE SEÑALIZACIÓN
TRAMA
GESTIÓN
IP
Issue Date: 26-May-2014
Abstract: Every country should have advanced technology, especially in the area of telecommunications as a fundamental part in the life of people. Communication systems must have a good infrastructure to provide good services to their customers and to satisfy their demands. Taking into consideration the telephone network which is our main subject, it became necessary to improve, expand services and optimize resources; we have considered necessary to further study this area. This paper is to strengthen and expand our professional knowledge about Communications Systems through the implementation of Signaling System 7; it will allow a substantial improvement in the digital telephony, being a system that has a platform formed of several applications that enable better national and international communication development. We will base our project using this type of signaling system as the primary means for transporting messages between call centers that will be configured for the implementation of the communication of our company, it will include two stores which itself will be constituted by several areas that will be responsible for satisfying the needs of customers. The company has the following policies dial plans: In each area the boss has more privileges in communication so he can communicate with other heads of areas and if they do not answer the system will transfer the call to the respective secretary. The secretary of each area may contact her respective boss or contact to different secretaries who are part of the company. Employers can only communicate with their respective department secretary. With this dial plan we are making a good call management in order to reduce the traffic caused by the same when there is no restriction.
Description: Todo país debe contar con tecnología avanzada, principalmente en el área de las telecomunicaciones ya que forma parte fundamental en la vida de los seres humanos el poder comunicarse con la sociedad. Los sistemas de comunicación deben contar con una buena infraestructura para dar buenos servicios a sus clientes y poder satisfacer sus demandas. Tomando en consideración las redes telefónicas el cual es nuestro tema principal, surgió la necesidad de mejorarla, ampliar sus servicios y optimizar recursos, por eso hemos considerado necesario profundizar en el estudio de esta área. El presente trabajo viene a fortalecernos como profesionales y ampliar los conocimientos sobre los Sistemas de Comunicaciones mediante la implementación del Sistema de Señalización 7 por canal común, que permitirá una mejora sustancial en la telefonía digital, al ser un sistema que posee una plataforma conformada por varias aplicaciones que permiten un mejor desarrollo en la comunicación tanto a nivel nacional, internacional y enlaces a centrales de telefonía móvil. Basaremos nuestro proyecto usando este tipo de Sistema de Señalización como medio principal para el transporte de mensajes entre las centrales telefónicas que se configurarán para la implementación de la comunicación de nuestra empresa, la misma constará con dos sucursales que a su vez estarán conformadas por varias áreas que se encargarán de satisfacer las necesidades de los clientes. La empresa tendrá las siguientes políticas de plan de marcado. En cada área el jefe posee más privilegios en la comunicación así que podrá comunicarse con los otros jefes de áreas y en caso que no contesten tendrá el servicio de transferir la llamada a su respectiva secretaria. La secretaria de cada área podrá comunicarse con su respectivo jefe o a su vez con las diferentes secretarias que forman parte de la empresa. Los empleados únicamente pueden comunicarse con la secretaria de su respectivo departamento. Con este plan de marcado estamos realizando una buena gestión de llamadas con el fin de reducir el tráfico que ocasiona la misma cuando no existe una restricción
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/25354
Appears in Collections:Artículos de Tesis de Grado - FIEC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Resumen de tesis MAzua y RLara, director de tesis Washington Medina 18 dic 2013.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.