Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/29932
Title: Sistema de Gestión y Control de Cumplimiento de Actividades Docentes basados en el Syllabus para Colegios
Authors: Velez Olivo, Cindy Jessenia
Andrade Arizaga, Hernan Patricio
Keywords: Control de actividades
Planificación materias
Docentes
Gestión y Control de Cumplimiento de Actividades Docentes
Issue Date: 14-Sep-2015
Publisher: ESPOL
Abstract: This project aims to manage and improve the control of activities to teachers in educational institutions, enabling proper planning the content of the subjects taught. Today technology is key to the teaching learning process in schools; it allows a better mechanism for different pedagogical processes. GeCCAD, is a web-based system developed to improve pedagogical interaction, is looking to have technological tools as a result, professionals with a competitive, supporting the methodology used and help institutions to meet their educational objectives, such as to comply with the content of the subjects assigned to each teacher. By using these tools you are looking to keep tabs on activities in the teaching by teachers within the institution and progress of the content of the subjects taught by the same GeCCAD, is the trademark system which means "System Management and Compliance Control Teaching Activities" developed in a Client Server (Customer Server Architecture), used as ASP.Net and VB.Net language as a basis for MySQL database that integrates academic management activities planned and controlling the execution and compliance to improve the teaching-learning process to benefit the institution, the teacher, the student and his client to have access to information regarding academic performance.
Description: Este proyecto busca gestionar y mejorar el control de actividades a los docentes de las instituciones educativas, permitiendo realizar una adecuada planificación del contenido de las materias impartidas. La tecnología hoy en día es pieza clave para el proceso aprendizaje enseñanza, en los centros educativos, esto permite tener un mejor mecanismo para realizar los diferentes procesos pedagógicos. GeCCAD, es un sistema web desarrollado para mejorar la interacción pedagógica; tiene herramientas tecnológicas que busca tener como resultado, profesionales con un perfil competitivo, soportando la metodología a utilizar y ayudar a las instituciones a cumplir sus objetivos educacionales, como es el de cumplir con el contenido de las materias asignadas a cada docente. Mediante el uso de estas herramientas se busca llevar un control sobre las actividades realizadas en el proceso de enseñanza por los docentes dentro de la institución y el avance del contenido de las materias impartidas por el mismo. GeCCAD, es la marca comercial del sistema cuyo significado es “Sistema de Gestión y Control de Cumplimiento de Actividades Docentes”, desarrollado en una arquitectura Cliente Servidor (Server Customer Architecture), utiliza como lenguaje ASP.Net y VB.Net, como base de datos MySQL que integra las actividades de gestión académica planificadas y controlar la ejecución y cumplimiento para mejorar el proceso de enseñanza aprendizaje beneficiando a la institución, al docente, al alumno y su representado al tener acceso a la información respecto al desempeño académico.
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/xmlui/handle/123456789/29932
Appears in Collections:Artículos de Tesis de Grado - FIEC



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.