Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/31164
Title: Automatización del Módulo Convenio-Seguros del Sistema Administrativo Financiero para el Hospital León Becerra
Authors: Salazar Piedra, Mariuxi Cynthia
Valencia Ronquillo, Bryan
Keywords: Valores Adeudados
Scrum
Interacción
Iteración
Issue Date: Nov-2015
Publisher: ESPOL
Abstract: This research work has as objective the development of one web application that will be able of automate process like storing, updating, and consulting pending accounts from all of their users at the hospital León Becerra from Guayaquil, this processes are managed by the insurance department. The application has as name Deal-Insurance Module and it is part of the Financial Management department of the Hospital. Scrum methodology was used in the development process. This methodology, in contrast with other common development methodologies, allowed the constant interaction with the users at the requirements gathering, design, development and presentation phases; through the reviews of the project, presented at the end of each session, feedback was obtained where the clients and end users indicated the changes or increments to be performed in the system, this task allowed to deliver the desired product, meeting the expectacion and needs of the client..
Description: Este trabajo tiene como objetivo el desarrollo de una aplicación web que automatice los procesos de almacenamiento, actualización y consulta de información de valores adeudados por pacientes internados en el Hospital León Becerra de Guayaquil, y que son manejados por el departamento de Convenio-Admisiones de dicha institución. El aplicativo tiene como nombre Módulo de Convenio-Seguros y forma parte del Sistema Administrativo Financiero del Hospital. Se utilizó la Metodología Ágil Scrum para el proceso de desarrollo e implementación del módulo. Esta metodología, a diferencia de metodologías de desarrollo comunes, permitió la interacción constante con el cliente durante las fases de levantamiento de requerimientos, diseño, desarrollo y presentación de avances o incrementos del sistema, mediante las revisiones de los avances del proyecto presentados al finalizar cada iteración se obtuvo retroalimentación en donde los clientes y usuarios finales indican los cambios o incrementos que se debían realizar al incremento del sistema presentando, esta tarea permitió entregar el producto deseado al culminar el proyecto, cumpliendo las expectativas y necesidades del cliente.
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/xmlui/handle/123456789/31164
Appears in Collections:Artículos de Tesis de Grado - FIEC



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.