Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/25373
Title: Comercialización de productos artesanales basados en aplicaciones cliente servidor
Authors: Castillo Ortega, Silvia Mariela
Lopez Gonzalez, Yuly Diana
Galio Molina, Gustavo Msig.
Keywords: ECUADOR
ARTESANÍAS
MADERA
TAGUA
Issue Date: 26-May-2014
Abstract: The company AESA (Ecuadorian Handicrafts corporation), main purpose is the marketing of products made craftsmen small and medium sized companies that make up the city of Guayaquil, so initial and the rest of the country, as demand increases. The Cottage Industry of Ecuador has become a significant revenue source for artisans living in the development and production of crafts. The technological advancement and staggering levels have increased exchanges of information, expanding new forms of advertising to raise awareness of various products in the market for a more innovative. Creating a virtual catalog has been considered the most productive way forward in a global concept, because it will allow portal visitors to increase interactivity with the user, improving adaptation to the identity of the company, and greater value for money. The company as a need to work directly with the artisan communities of Ecuador, contributing to the marketing of their products, for which this website for artisans represent a new way to promote their products, exploiting the multiple ventallas that technology has , and at the same time improving their income, providing a better quality of life for his family.
Description: La empresa AESA (Artesanías Ecuatorianas Sociedad Anónima), tiene como objetivo fundamental la comercialización de los productos que elaboran los pequeños y medianos artesanos que conforman las PYMIS en la ciudad de Guayaquil, de manera inicial; y, del resto del país, conforme la demanda se incremente. La Industria artesanal del Ecuador se ha convertido en una fuente de ingresos considerable para los artesanos que viven de la elaboración y producción de artesanías. El avance y desarrollo tecnológico han incrementado a niveles asombrosos los intercambios de información, ampliando nuevas formas de publicidad para dar a conocer diversos productos en el mercado de una forma más innovadora. La creación de un catálogo virtual se ha considera la manera más productiva y enmarcada en un concepto global, porque permitirá a los visitantes del portal incrementar la interactividad con el usuario, mejorar la adaptación a la identidad de la empresa, y una mayor relación calidad precio. La compañía surge como una necesidad de trabajar directamente con las comunidades de artesanos del Ecuador, contribuyendo a la comercialización de sus productos, para lo cual este portal representará para los artesanos una nueva forma de promocionar sus productos, explotando las múltiples ventallas que tiene la tecnología, y al mismo tiempo mejorando su nivel de ingresos, proporcionando una mejor calidad de vida a su familia.
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/25373
Appears in Collections:Artículos de Tesis de Grado - FIEC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Resumen de Tesis SCastillo y YLopez, director de tesis Msig. Gustavo Galio M., 29 nov 2013.pdf681.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.