Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/66031
Title: | Desarrollo de una aplicación web para la analítica de datos del proceso de aprendizaje integrado con la plataforma Canvas LMS |
Authors: | Magallanes Coello, Xavier Alberto Velasco Quispe, Viviana Vanessa Avendaño Sudario, Allan Roberto, Director |
Keywords: | Canvas LMS analítica de datos rendimiento académico aprendizaje virtual aplicación web |
Issue Date: | 19-May-2025 |
Publisher: | ESPOL.FIEC |
Citation: | Magallanes Coello X.A. y Velasco Quispe V. V. (2024). Desarrollo de una aplicación web para la analítica de datos del proceso de aprendizaje integrado con la plataforma Canvas LMS. [Proyecto Integrador] Escuela Superior Politécnica del Litoral |
Abstract: | DOCUMENT IN THE PROCESS OF INTELLECTAL PROPERTY. This project focuses on the development and implementation of a web application for data analytics integrated with the Canvas LMS platform. The primary objective is to provide comprehensive and automated monitoring of students' performance and participation. The necessity for this solution arises from the lack of relevant data reflecting academic performance within virtual learning environments. A feedback survey was conducted to assess whether the application, AnalyticsAV, meets the needs of both students and instructors. Results revealed that 91% of instructors found the information on course performance highly useful, while 75% of students considered the data on activity progress beneficial for completing pending tasks on time. AnalyticsAV demonstrates a high acceptance rate, fulfilling the project's objectives by providing detailed and personalized insights into the performance and progress of students, effectively addressing the needs of both instructors and learners. Keywords: Canvas LMS, data analytics, academic performance, virtual learning, web application. |
Description: | DOCUMENTO EN PROCESO DE PROPIEDAD INTELECTUAL. Este proyecto se centra en desarrollar e implementar una aplicación web de analítica de datos para la plataforma Canvas LMS, con el fin de proporcionar el seguimiento integral y automatizado del rendimiento y participación de los estudiantes. La necesidad surge de la ausencia de datos relevantes que muestran el rendimiento académico del curso dentro del aprendizaje virtual. Para ello, se llevó a cabo un formulario de retroalimentación para evaluar si el funcionamiento de la aplicación, AnalyticsAV, cumple con las necesidades tanto de los estudiantes como los docentes. Los resultados indicaron que la información proporcionada acerca del desempeño académico del curso es muy útil con un 91% de aceptación en los docentes. Asimismo, el 75% de los estudiantes consideran que los datos dados acerca del progreso del curso en las actividades son de utilidad para realizar a tiempo las actividades pendientes. AnalyticsAV desempeña con una mayor tasa de aceptación, los objetivos del proyecto, señalando que la información detallada y personalizada sobre el desempeño y el progreso de los estudiantes cumple las necesidades tanto de los docentes como de los estudiantes |
URI: | http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/66031 |
metadata.dc.identifier.codigoproyectointegrador: | TECH-402 |
Appears in Collections: | Tesis de Computación |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.