Repositorio Dspace

Análisis, diseño e implementación de una aplicación que sirva de apoyo en el proceso de enseñanza-aprendizaje dirigido a niños especiales

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Plata Alarcón, Wendy
dc.contributor.author Ochoa Chehab, Xavier
dc.date.accessioned 2009-09-03
dc.date.available 2009-09-03
dc.date.issued 2009-09-03
dc.identifier.uri http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/7232
dc.description.abstract The advance of technology is providing educational alternatives which make the teaching-learning process easier; it involves hardware and software adaptations for disabled people. However, we have to make the right decisions at the moment of including technology in traditional learning environments, of this depends to reduce the probability to give up the computer applications. Based on this argument, in this article are shown the different techniques used for teaching disabled children, for developing a computer application which supports the learning of vowels, numbers, geometric shapes and primary colors, those topics belong to the educational program of children between four and six years old. The computer application design is based on pedagogic models used in Special Education; and, directed by the principles of computer Interaction Machine. en
dc.language.iso spa en
dc.rights openAccess
dc.subject SÍNDROME DE DOWN en
dc.subject EDUCACIÓN ESPECIAL en
dc.subject MODELOS PEDAGÓGICOS en
dc.subject TÉCNICAS DE ENSEÑANZA en
dc.subject USABILIDAD en
dc.subject APLICACIÓN COMPUTACIONAL en
dc.subject INTERACCIÓN HOMBRE-MÁQUINA en
dc.title Análisis, diseño e implementación de una aplicación que sirva de apoyo en el proceso de enseñanza-aprendizaje dirigido a niños especiales en
dc.type Article en


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en DSpace


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta