Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/25422
Title: Implementación de un sistema de control de inventarío usando pmi
Authors: Haydee Victoria, Flores Armijos
Juan Carlos, Ramón Sanchez
Lenin, Freire Cobo
Keywords: THE PRESENT WORK SHOWS THE SUBSTANTIATION OF IMPLEMENTING AN INVENTORY CONTROL SYSTEM
USING THE PMI METHODOLOGY
IN DIAB ECUADOR S.A COMPANY
Issue Date: 3-Jun-2014
Abstract: The present work shows the substantiation of implementing an inventory control system, using the PMI methodology, in DIAB Ecuador S.A Company. DIAB Ecuador S.A is a company dedicated to providing processed wood rafts, for the manufacturing and exportation of blocks and sheets raft. The performance of their manufacturing processes requires a lot of inventory and it was very important that areas such as purchase, billing and mainly storage, know the current status of the inventory. When the respective information uprising was performed, we found that the company’s earnings were reducing; there was a lot of waste in their inventory, they had no real time information from the existence in storage. This caused them to lose time, cost and resources (materials and supplies); the little information they had was recorded in spreadsheets, Microsoft Access and controlled with a slow system. The solution to this problem was to implement the inventory control system (ICS), under the rules and tools offered by the PMI methodology. The system enabled them to have knowledge of what they had in storage, accurate status information of their products, expenses of economic resources were reduced and time savings were achieved in the execution of their production processes.
Description: El presente trabajo muestra la justificación de la implementación de un sistema de control de inventario utilizando la metodología PMI en la empresa DIAB ECUADOR S.A. DIAB ECUADOR S.A. es una empresa dedicada a proveer madera de balsa procesada, para la fabricación y exportación de bloques y láminas de balsa. La realización de sus procesos de fabricación requiere mucho inventario y era de mucha importancia que las áreas de compras, facturación y principalmente bodega conozcan el estado real del inventario. Cuando se realizó el respectivo levantamiento de información, se encontró que la empresa estaba disminuyendo sus ganancias; existía mucho desperdicio en su inventario, no poseían información en tiempo real de lo que existente en bodega. Esto les provocaba pérdidas de tiempo, costos y recursos (materiales e insumos); la poca información que poseían era registrada en hojas de cálculos, Microsoft Access y controlada con un sistema de lento proceso. Para la solución de este problema, se implemento el sistema de control de inventario SCI bajo las normas y herramientas que ofrece la metodología PMI. El sistema les permitió tener conocimiento de lo que tenían en bodega, información exacta del estado de los productos, se redujo el gasto de recursos económicos y consiguieron ahorro de tiempo en la ejecución de sus procesos de producción.
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/25422
Appears in Collections:Artículos de Tesis de Grado - FIEC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Resumen de tesis HFlores y JRamon, director de tesis Msig. Lenin Freire C. 29 dic 2013.pdf984.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.