Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/60498
Title: Desarrollo de un sistema de gestión de solicitudes para la OTRI de la ESPOL
Authors: Freire Cobo, Lenin Eduardo , Director
Bustos Mite, Paul Douglas
Keywords: Gestión de solicitudes
Agenda
OTRI
ESPOL
Issue Date: 2023
Publisher: ESPOL.FIEC
Citation: Bustos Mite, P. D. (2023). Desarrollo de un sistema de gestión de solicitudes para la OTRI de la ESPOL. [Proyecto Integrador]. ESPOL.FIEC .
Description: La Oficina de Transferencia de Resultados de la investigación (OTRI) de la ESPOL se encarga de transferir los resultados de las investigaciones realizadas en la institución hacia la industria. La gestión de las solicitudes por parte de los solicitantes hacia la OTRI es un proceso extenso ya que esta nueva oficina cuenta con un manejo de la información descentralizado y la gestión de las solicitudes para la transferencia de tecnología se realizan a través de correos manuales. A partir de ello surge como propuesta el uso de una plataforma centralizada capaz de gestionar la información y solicitudes hacia la OTRI. Se desarrolló un sistema para gestionar las solicitudes hacia la OTRI. El sistema constaba de módulos para administración y gestión, generación de casos, agendamiento de reuniones y generación actas de reunión. Como resultado se obtuvo un sistema que agiliza significativamente la gestión de solicitudes hacia la OTRI. Se desarrolla, diseña, implementa y entrega un sistema 100% funcional para la gestión de solicitudes hacia la OTRI. Palabras Clave: OTRI, ESPOL, Gestión de solicitudes, Agenda
metadata.dc.description.abstractenglish: The Research Results Transfer Office (known as OTRI by its Spanish acronym) at ESPOL is responsible for transferring the results of research conducted in the institution to the industry. Managing requests from applicants to the OTRI is a lengthy process, as this new office has a decentralized information management system, and requests for technology transfer are handled through manual emails. As a solution, the proposal suggests the use of a centralized platform capable of managing information and requests to the OTRI. A system was developed to handle requests to the OTRI, consisting of modules for administration and management, case generation, meeting scheduling, and meeting minutes generation. The result was a system that significantly streamlines the management of requests to the OTRI. A 100% functional system for managing requests to the OTRI was developed, designed, implemented, and delivered. Keywords: OTRI, ESPOL, Request management, Meeting agenda
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/60498
metadata.dc.identifier.codigoproyectointegrador: TECH-325
Appears in Collections:Tesis de Ingeniería en Ciencias Computacionales



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.