Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/xmlui/handle/123456789/8156
Title: Análisis de la educación contínua y postgrados de telecomunicaciones en el Ecuador
Authors: Ordóñez Vivanco, Cecilia Isabel
Velasco Mejía, Teresa Stefanía
Keywords: ANÁLISIS
EDUCACION
CONTINUA
POSTGRADOS
TELECOMUNICACIONES
Issue Date: 2009
Abstract: Telecommunications are the primary basis for a country´s development; Ecuador can not be exempt to this reality. The quality of education that is received by habitants of any country is concerned to its own development, for this reason, this document´s objective is to analyze levels of education in function of importance given to telecommunications engineering and masteries related to the mentioned career. This document is mainly interested on academic formation that is offered by institutions to their professionals, evaluating if this instruction is focused on satisfying all kind of demands that are implicit in telecommunications; therefore, we were forced to investigate about technologies and tendencies used by leader enterprises in this market. Starting from these results, suggestions are made in order to improve academic levels and this will allow telecommunications engineers and masteries accelerate improvements and make possible international competitiveness at the same time. A basic table of contents is exposed for the career engineering on telecommunications. This table of content includes three specializations that cover all kind of markets needs and student expectancies. Key subjects are also exposed for any mastery related with telecommunications in order to form professionals from local reality with global development to contribute the modernization of the country and create a much better future.
Description: Las Telecomunicaciones constituyen un eje elemental para el desarrollo de los pueblos y Ecuador no puede estar exento a esta realidad. El desarrollo de un país está ligado a la calidad de educación que reciben sus habitantes; por tal motivo, este trabajo consiste en analizar el nivel de educación en función de la importancia que se le otorga a la Ingeniería en Telecomunicaciones y las maestrías afines a la misma. Se da principal interés a la formación académica que brindan las instituciones al profesional, evaluando si esta está orientada a satisfacer la demanda del sector en Telecomunicaciones; para lo cual se ha investigado sobre las tecnologías y tendencias de las empresas líderes de este mercado. A partir de estos resultados se plantearon sugerencias para mejorar el nivel académico permitiendo que tanto el ingeniero como el máster en Telecomunicaciones aceleren el cambio y posibiliten la competitividad internacional. Se ha expuesto un modelo de malla curricular básica para la carrera de Ingeniería en Telecomunicaciones con tres especializaciones que abarcan las necesidades del medio y expectativas de los estudiantes, en el caso de postgrado se exponen las materias claves para cualquier maestría relacionada con Telecomunicaciones; buscando de esta manera, la formación de un profesional, que partiendo de la realidad local proyecte un desempeño global para contribuir a la modernización del país y crear las posibilidades de un mejor porvenir.
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/8156
Appears in Collections:Publicaciones - FIEC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANÁLISIS DE LA EDUCACIÓN CONTÍNUA Y POSTGRADOS.pdfarticulo principal254.95 kBAdobe PDFView/Open
ANÁLISIS DE LA EDUCACIÓN CONTÍNUA Y POSTGRADOS.psarchivo imprimible2.69 MBPostscriptView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.